אחדות נדירה: רוב הקואליציה והאופוזיציה הצביעה בעד חוק האזרחות

    איתי גדסי No Comments on אחדות נדירה: רוב הקואליציה והאופוזיציה הצביעה בעד חוק האזרחות

    להצעת חוק האזרחות הממשלתית הוצמדו שלושה חוקים ותיקונים בחוק של חברי כנסת רוטמן, דיטכר והאוזר שזכו למספר שיא של תמיכה בכנסת הנוכחית. הצעות החוק יעברו לוועדת הכנסת שתקבע היכן ההצעות ידונו. רוטמן: "לראשונה בתולדות מדינת ישראל, יש בממשלה, סיעות שאומרות בפה מלה, שהן רוצות איחודי משפחות שהם מימוש שקט או רועש של זכות השיבה הפלסטינית הלא קיימת לתוך מדינת ישראל"

    צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה) מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדו הצעות פרטיות של חברי הכנסת צבי האוזר, שמחה רוטמן ואבי דיכטר. לפני ההצבעה אמר ח"כ אחמד טיבי כי הרשימה המשותפת מבקשת לראות בהצעה כהצעת אי אמון בממשלה.

    ההצעה הממשלתית זכתה לתמיכת 44 חברי כנסת מול 5 מתנגדים. ההצעה של ח"כ האוזר זכתה לתמיכת 73 חברי כנסת מול 16 מתנגדים. ההצעה של ח"כ רוטמן זכתה לתמיכת 73 חברי כנסת מול 32 מתנגדים. ההצעה של ח"כ דיכטר זכתה לתמיכת 74 חברי כנסת מול 17 מתנגדים.

    כל ההצעות יועברו לוועדת הכנסת שתכריע איזו וועדה תכין אותן לקריאה שנייה ושלישית.

    על פי החוק, מוצע לקבוע הוראת שעה שבמהלך תחולתה שר הפנים לא יוכל להעניק אזרחות או רישיון ישיבה בישראל לתושב יהודה, שומרון או עזה, וכן לאזרח או תושב של מדינות אויב המנויות בחוק, והמפקד הצבאי באזור לא יוכל לתת לתושב האזור היתר שהייה בישראל. כל זאת, בכפוף לחריגים הומניטריים שונים המנויים בהצעה.

    בצד זאת, מוצע להתיר לשר לאשר בקשת תושב למתן היתר לשם מניעת הפרדה בין קטין להוריו, ולשם מניעת הפרדה בין מבקש בגיר לילדיו או לבן זוגו, בהתקיים תנאים מסוימים המפורטים בהצעה.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בהתאם לחוות דעת עדכנית של שירות הביטחון הכללי, אוכלוסיית מבקשי איחוד משפחות מקרב תושבי יהודה, שומרון ועזה, וכן נתינים זרים ממדינות אויב, או מאזורים שכניסת נתיניהם לישראל טומנת בחובה פוטנציאל סיכון, או מאזורים המצויים בעימות מתמשך עם מדינת ישראל, מהווים עדיין אוכלוסיית סיכון מוגבר ומוכח לעומת מבקשי איחוד משפחות ממקומות אחרים בעולם".

    השר מתן כהנא הציג את ההצעה בשמה של שרת הפנים ואמר: "רק באחרונה קיבלנו תזכורת כואבת ועדכנית עד כמה חוק זה הוא חוק חשוב ורלוונטי. בעקבות אירועי האלימות האחרונים בנגב שפרצו לאחר מבצע הנטיעות של קק"ל, נחשפנו לנתון מצמרר: 38% מהעצורים הם צאצאי פלסטינים השוהים בישראל מכוח איחוד משפחות. על-פי השב"כ, לאוכלוסייה זאת משקל מכריע בהליך ההקצנה הלאומנית העובר על האוכלוסייה הבדואית".

    ח"כ שמחה רוטמן יוזם החוק אמר: "הצעת חוק האזרחות שעולה היום להצבעה ומוצמדת להצעת החוק הממשלתית היא תיקון של עוול מאוד מאוד גדול שנעשה בתחילת ימיה של הממשלה הזאת. אנחנו אמרנו מהיום הראשון שאנחנו רוצים שחוק האזרחות, שאמנם עבר מספר פעמים בהארכות במהלך הכנסות הקודמות, חייב לעבור התאמה לסיטואציה חסרת התקדים שקרתה במדינת ישראל".

    רוטמן הבהיר כי "לראשונה בתולדות מדינת ישראל, יש בקואליציה, יש בממשלה, סיעות שאומרות בפה מלה, הן לא מתביישות לומר זאת, שהן רוצות איחודי משפחות שהם מימוש שקט או רועש של זכות השיבה הפלסטינית הלא קיימת לתוך מדינת ישראל. לא הייתה סיטואציה כזאת מעולם, בוודאי לא מאז שנחקק חוק האזרחות בפעם הראשונה בשנת 2003. שינוי המציאות הזאת דרש שינוי בנוסח החוק".

    לכן אמר רוטמן, "אנחנו שמחים שאחרי שניסו את כל האופציות השגויות וניסו להגיע להסכמות עם סיעות אנטי ציוניות, סוף סוף הגורמים הציוניים שבתוך הקואליציה הגיעו להסכמה שנוכל לשמור על חומת המגן של מדינת ישראל ולדאוג שבאמת מה שהיה הוא מה שיהיה".

    ח"כ אוסמה סעדי אמר: "זה החוק הכי גזעני שנמצא בספר החוקים של מדינת ישראל. יש עוד הרבה חוקים, אבל החוק הזה אפילו בבית המשפט העליון היה לו קושי רב, אז כשחוקק כהוראת שעה מאז 2003. מגיע לאנשים האלה זכויות. זו זכות חוקתית של לחיות, להינשא, להתאהב, להקים משפחה. ואני אומר לכם, מיכל רוזין ותמר זנדברג וחבריי ברע"מ, לא מספיק שהיום תתנגדו ותצביעו נגד. אתם צריכים להגיד לממשלה הזאת: אם החוק הזה עובר אז אין ממשלה."

    ח"כ מוסי רז אמר: "‏אנחנו מתנגדים לחוק האזרחות ותומכים בממשלה. ברגע שההצבעה על חוק האזרחות הפכה לבקשת חברי חבר הכנסת אחמד טיבי להצבעת אי אמון יצאנו החוצה. לא נצביע בעד חוק גזעני ולא נצביע אי אמון בממשלה".

    יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר לאחר העברת החוק: "ברכות לידידי ח"כ שמחה רוטמן שהתעקש להכניס סעיף מכסות ושקיפות לחוק האזרחות. הציונות הדתית מובילה אופוזיציה אחראית ושמה את מדינת ישראל בראש לפני שיקולים פוליטיים".

    סמוטריץ' ציין, "לפני חצי שנה הקואליציה ביקשה להעביר חוק רע שהיה מעניק את מפתחות זכות השיבה למנסור עבאס. התנגדנו לכך מתוך האחריות הגדולה שלנו לעתידה של מדינת ישראל ותוך ידיעה שנהפוך כל אבן כדי להעביר חוק מתוקן ואחראי שישמור על ביטחונה של מדינת ישראל ועל הרוב היהודי בה. היום התקדמנו צעד משמעותי בדרך לכך".

    סמוטריץ' הבהיר כי "אנו מקווים שאיילת שקד תעמוד הפעם בסיכומים שלה עם ח"כ רוטמן, באופן שבו הצעתו שעברה היום תמוזג עם ההצעה הממשלתית והמכסות והשקיפות יכנסו אל החוק הסופי המשותף שיובא להצבעה בקריאה השניה והשלישית, ולא תיכנע כמו בפעם הקודמת לדרישותיהן הלא ציוניות של מרצ והתנועה האיסלמית תוך פגיעה בביטחון ישראל".



    0 תגובות